Reklamacje

Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Można ją złożyć w formie pisemnej na adres:
Kinga Sp. z o.o. i Wspólnicy Spółka Komandytowa
ul. Gen. St. Maczka 89
15-691 Białystok
z dopiskiem „magazyn e-shop” lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zwroty@kinga.com.pl

W opisie reklamacji należy podać:

  • informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj wady i datę jej wystąpienia;
  • żądanie sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży;
  • dane kontaktowe.

Powyższe wymogi mają jedynie formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonej z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

Tutaj znajdziesz przykładowy formularz reklamacyjny.

Podstawowe uprawnienia kupującego w związku z reklamacją produktu
Dla umów sprzedaży zawartych 
do 24 grudnia 2014 r.

W tym wypadku uprawnienia mają co do zasady charakter dwuetapowy, co oznacza, że istnieje możliwość przejścia do drugiego etapu uprawnień dopiero po uprzednim wyczerpaniu uprawnień z pierwszego etapu:

  1. Etap: naprawa / wymiana

    Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, można żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość produktu zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby się Klient przy innym sposobie zaspokojenia.

  2. Etap: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy

    Jeżeli z przyczyn określonych powyżej, nie można żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby nabywcę na znaczne niedogodności, Klient ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.

Ważne! Od umowy nie można odstąpić, gdy niezgodność produktu z umową jest nieistotna.

Dla umów sprzedaży zawartych 
od 25 grudnia 2014 r.

W tym wypadu uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że istnieje możliwość korzystania od razu zarówno z pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:

  1. Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy

    Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wadliwy produkt zostanie wymieniony na wolny od wad albo wada zostanie usunięta.

    Ważne! Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już przez sprzedawcę wymieniony lub naprawiany albo jeżeli sprzedawca nie zadość uczynił obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

    Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę zgodnie z postanowieniami powyżej usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwy albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez srzedawcę.

    Ważne! Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

  2. Grupa: naprawa/wymiana

    Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca może jednak odmówić zadośćuczynienia, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową produktu wadliwego w wybrany sposób jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.